Презентуємо досвід своєї роботи

   У сучасному світі виховання є однією з найважливіших складових людського життя. Кожен народ мав історично обумовлену систему виховання, яка покликана духовно відтворювати націю, зберігати її в віках, примножити її культурно-історичні, національні здобутки.

    28-29 січня 2025 року в Науково-методичному центрі ВФПО відбулися курси підвищення кваліфікації для заступників директорів з виховної роботи ЗФПО. Було багато цікавих виступів на актуальні теми щодо організації виховної роботи, використання педагогічних інновацій, оригінальних ідей і проєктів в закладах фахової передвищої освіти.

Про нові аспекти підготовки фахового молодшого бакалавра говорив у своєму виступі Микола ХОМЕНКО, канд. пед. наук, заступник директора з навчально-методичної роботи Науково-методичного центру ВФПО. Адже завдання сучасної вищої школи – підготовка компетентного і конкурентоспроможного фахівця, який прагне до постійного професійного й особистісного вдосконалення.

Організація виховної роботи в закладі освіти має бути спрямована на формування національно-свідомої та соціально активної особистості з високою громадянською відповідальністю, громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань, з глибокими духовними, патріотичними почуттями, здатної до неперервного саморозвитку і самовдосконалення.

Про середовищне здобуття громадянської освіти: учнівське самоврядування та лідерство розповіла Олена ОСТРЯНСЬКА, канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри менеджменту освіти та права Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Тему виховання продовжила у своєму виступі Надія ЄРОХІНА, голова Ради з виховної роботи ЗФПО, заступник директора з виховної роботи Технолого-економічного фахового коледжу БНАУ.

Основним цільовим напрямом виховної роботи в умовах воєнного стану має бути забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. На актуальних питаннях організації освітнього процесу в умовах воєнного стану: реалії та перспективи зупинилася Валентина ШИНКАРЕНКО, голова Ради соціально-гуманітарної та виховної роботи Відокремленого структурного підрозділу «Новоушицький фаховий коледж».

Щоб порозумітися, недостатньо говорити однією мовою. Недостатньо розуміти значення слів, які використовують співрозмовники. Багато інформації залишається поза словами: у діях, жестах, міміці, емоціях. Те, як емоції впливають на спілкування і життя, ретельно досліджують із кінця минулого століття. Вміння правильно розуміти і використовувати емоції у повсякденні науковці називають “емоційним інтелектом”. Емоційний інтелект — це вміння дати раду своїм і чужим емоціям: точно зрозуміти, оцінити і виразити їх. Про розвиток емоційного інтелекту здобувачів освіти як чинник психологічної стійкості у воєнний період говорив Василь КОВАЛЬЧУК, д. пед. наук, професор, завідувач відділу освітніх вимірювань Науково-методичного центру ВФПО.

З інноваційними підходами, методами та засобами виховній роботі з молоддю, що відповідають потребам сьогодення нас ознайомила Ірина МАТВІЄНКО, старший викладач, заступник декана по роботі зі студентами педагогічного факультету Українського державного університету імені М. П. Драгоманова.

Роль штучного інтелекту у сфері освіти дуже важлива, вона полягає в здатності адаптуватися під потреби кожного викладача і групи. З допомогою штучного інтелекту розробляються унікальні матеріали, які підходять для конкретної групи учнів, а також змінюється підхід до навчання залежно від їх рівня знань та інтересів. Про штучний інтелект в освіті доповідав Олександр САМОЙЛЕНКО, д. пед. наук, доцент, викладач спеціальних дисциплін Новобузького фахового коледжу Миколаївського національного аграрного університету.

Спікерами заходу виступили також Ірена МОТЛІЧ, викладач філологічних дисциплін, Алла ОСАДЧУК, завідуюча бібліотекою, Наталія БАБ’ЯР, викладач історії Новочорторийського технолого-економічного фахового коледжу, які цікаво та змістовно висвітлили досвід роботи музеїв та електронного ресурсу музейного комплексу, як центру виховної роботи в закладі освіти.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *