Урок – дзеркало загальної педагогічної культури
вчителя, мірило його інтелектуального багатства,
показник його світогляду, ерудиції. До хорошого
уроку вчитель готується все життя.
В. Сухомлинський
Безумовно, сучасний педагог зобов’язаний реагувати на виклики часу, соціальні тенденції, суспільні події, обирати найбільш результативні технології, вибудовувати власну траєкторію педагогічної діяльності, швидкими темпами оволодівати комп’ютерними, медіаосвітніми, інтерактивними технологіями, методами критичного мислення, проєктними та особистісно зорієнтованими методиками. Щоб бути цікавим для дітей як фахівець, як особистість, педагог має постійно навчатися. І не лише, щоб оновлювати знання з навчального предмета, а й тому, що самоосвіта – це шлях професійного та особистісного зростання, який визначає і якість уроків, і підготовку до них, і рівень співпраці зі здобувачем освіти, і професійну мотивацію та самооцінку.
28 травня 2024 року відбувся педагогічний семінар на тему: «Впровадження сучасних форм і методів навчання – шлях до забезпечення якості фахової передвищої освіти.
Викладачі агрономічних дисциплін Швалюк Володимир Леонідович і Білоцерківська Лілія Василівна презентували особистий досвід створення електронного підручника «Насінництво і селекція» та електронного лабораторного практикуму з навчальної практики дисципліни «Насінництво і селекція, які розповіли про процес створення посібника — від ідеї до готового результату та ефективність його використання в навчальному процесі.
Мотліч Ірена Павлівна поділилася цікавим досвідом впровадження технології BYOD (Bring Your Own Device = Принеси свій власний гаджет) на уроках зарубіжної літератури. Показала практичне застосування технології під час навчальних занять. Педагог наголосила, що в сучасному інформаційному світі виникає потреба постійно шукати нові діючі засоби навчання, які допоможуть підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу, зацікавити здобувачів освіти, підвищити пізнавальну та стимулювати розумову активність студентів. І саме сучасні освітні технології, різноманітні віртуальні та інтерактивні симулятори, онлайн-платформи, мультимедіа тощо, є засобами розвитку інтелектуального і творчого потенціалу здобувачів освіти.
Гесик Лариса Євгенівна презентувала досвід використання засобів інноваційних технологій для підвищення ефективності уроків хімії, а саме активне застосування таких інтерактивних прийомів, як: «Мозковий штурм», «Знайди помилку», «Третій зайвий», «Збери половинки». Педагог орієнтується на інноваційні технології навчання, які допомагають вдосконалити сучасний урок хімії та активізувати навчальні можливості здобувачів освіти. Керується твердженням, що компетентність = мобільність знань + гнучкість методу + інноваційні підходи.
Досвід з розвитку критичного мислення на уроках української літератури, як засобу формування гуманістичної особистості, презентувала Рибак Наталія Леонідівна. У своїй роботі викладач використовує інтерактивні методи («Прес», «Впізнай маску», прийом «Синквейн», «Фішбоун», «Асоціативний кущ»), які дають змогу створити освітнє середовище, в якому формується й розвивається критичне мислення.
Будьмо креативними, мобільними, інноваційними, шановні колеги!