21 жовтня 2024 року у Новочорторийському фаховому технолого-економічному коледжі відбувся змістовний та актуальний захід, присвячений ключовій ролі академічної доброчесності у формуванні майбутніх фахівців. Виховний захід пройшов у форматі Дискусійного клубу під назвою “Чесність у навчанні — успіх у професії”.
Організаторами та модераторами активного обговорення виступили студенти В-31 групи разом із куратором Наталією Рибак.
Забезпечення академічної доброчесності є пріоритетом коледжу, оскільки вона створює довіру до результатів навчання та є прямим чинником, що підвищує кар’єрну успішність випускників. Мета дискусійного клубу полягала у тому, щоб не просто ознайомити здобувачів освіти з цими принципами, а й спільно проаналізувати їхнє практичне значення. Центральною частиною заходу стало активне обговорення, сфокусоване на двох важливих аспектах: конкретних проявах недоброчесності та формуванні культури довіри у коледжі.
Студенти взяли активну участь у розгляді та аналізі практичних ситуацій, де виникає недоброчесність. Основна увага була приділена таким поширеним питанням:
Плагіат: Обговорення відмінностей між цитуванням та присвоєнням чужих ідей, а також юридичних та академічних наслідків плагіату при написанні курсових робіт.
Списування та обман: Аналіз психологічних причин списування на іспитах та контрольних роботах та його впливу на реальний рівень знань фахівця.
Фальсифікація даних: Дискусія про неприпустимість маніпуляцій з результатами експериментів або звітністю, особливо у контексті майбутньої професійної діяльності.
Учасники активно наголошували, що боротьба з недоброчесністю — це не лише про заборони, а й про побудову здорового освітнього середовища.
Важливість довіри: Студенти дійшли висновку, що довіра між викладачем та студентом та між самими здобувачами освіти є основою для ефективного навчання. Коли навчальний процес є справедливим, зникає потреба у недоброчесних діях.
Відповідальність: Було підкреслено, що кожен студент несе особисту відповідальність за якість свого навчання. Саме чесність забезпечує, що диплом коледжу підтверджує реальну кваліфікацію, а не просто “прослуханий” матеріал.
Професійна етика: Дискусія вийшла за межі коледжу, сфокусувавшись на тому, як академічна доброчесність формує майбутню професійну етику. Було відзначено, що фахівець, який звик до чесності у навчанні, буде надійним та відповідальним і у своїй кар’єрі.
Таке детальне обговорення дозволило студентам глибоко усвідомити, що доброчесність — це їхній стратегічний вибір на користь успішного та етичного майбутнього.








